Faste læsere

tirsdag den 7. marts 2017

Terrassen første del

Efter at have tænkt længe over, hvordan huset skal se ud, var jeg sikker på, at der skulle være en terrasse. På terrassen skulle der vær en lille fontæne, så jeg købte en hos Miniseum. Den var helt hvid, så jeg malede den med en meget tynd gråsort, som blev tørret af med det samme, så det kun var fordybningerne der blev farvet.

Bunden af kummen blev malet med tynd grøn/gul og jeg lagde en lille smule "græs" i den våde maling, så det lignede alger. Så blev der fyldt "vand" i kummen og jeg lavede også en lille vandstråle fra munden af løven og ned i kummen. Jeg brugte scenic Water. Til sidst en lille blomst der flyder på vandet.

 
 
Jeg følger den tyske miniature kunstner Pippi Turner, og hun laver nogle fantastiske døre. Jeg ville gerne eje en, men de er ret kostbare, så jeg ville prøve at lave min egen. Der går masser af lister til og mange timer, men jeg synes at resultatet er blevet godt.



Der skal selvfølgelig også nogle vinduer til, og for at blive i stilen lavede jeg disse to.



Gulvet på terrassen består at brune og hvide fliser, som er lavet af karton, og som har fået 3 lag lak.


Her er væggen, der skal være på venstre side af terrassen. Væggen er i 3 etager og der skal skæres ud til døren nederst.

Som noget nyt prøver jeg at bygge huset i skumplader. Dels er det nemmere at arbejde med end træ, dels vejer det ikke nær så meget - og endelig så sviner det heller ikke nær så meget :-)


Den anden væg har fået monteret vinduer (under malertapen) og er blevet spartlet og malet. Jeg har spartlet polyfilla på for at få et rustikt udseende. Som etageadskillelse har jeg limet en gipsliste på fra Sue Cook. Herefter er facaden blevet malet. Først med en murstensfarvet vandbaseret maling. Vådt i vådt har jeg tilføjet tynd gul og orange maling som hist og her er arbejdet ned i den våde røde farve.

Nu ser det ud som om muren har suget solen til sig, og jeg elsker resultatet :-) Når alle murene er rejst, skal der tilføjes snavs og smuds for at få et gammelt udseende.
 



1 kommentar:

  1. Hello Grandma, I think that Your door is FANTASTIC!!! This door is one that you should be VERY proud of- WOWEE!

    elizabeth

    SvarSlet