Faste læsere

mandag den 20. marts 2017

Terrassen anden del

Så kom der vægge på terrassen og dør og vinduer er monteret. Stuklisten er købt hos Sue Cook.


Jeg har lavet en halv mur til at afslutte terrassens højre side. Jeg har også lavet et par planter til terrassen.


På  Shapeways har jeg købt 2 wicker stole i 3D-print. De er helt hvide, når man får dem, men meget virkeligshedstro.



Jeg malede dem først med grå maling (Jeanne d'Arc vintage French Gray) og derefter med brun (Jeanne d'Arc Chokolate Brown). Den brune maling blev påført med let hånd, så den ikke kom ned i fordybningerne, men lagde sig ovenpå "fletværket".

Til sidst fik de hvid voks - også fra Jeanne D'Arc.

Endelig lavede jeg to hynder til stolene.

Disse stole skal stå på balkonen over terrassen.


Til terrassen lavede jeg en gammel bænk og et gammelt bord i fransk stil. Møblerne er lavet trælister, som jeg har "ødelagt" ved at lave dybe furer i træet og ormehuller. Så blev det bejdset med valnød og derefter malet vådt i vådt med meget tynd sort akrylmaling, som blev tørret af efter påføring, så træet kom til at se meget gammelt ud.

Jeg satte en vinkrukke og en skål med løg på bordet. Krukke og skål er købt i forbindelse med et kursus i Tune og løgene har jeg selv lavet. Jeg er meget tilfreds med stilen.



Der kom også lige hjørnesten til højre på væggen.

 
Medens møblerne tørrede, gik jeg i gang med gulvet i hallen, som ligger til venstre for terrassen. Jeg skar nogle skæve lister af noget finer, jeg havde liggende. Disse blev limet på underlaget. 
 
 
Da det var tørt, limede jeg sort sytråd ind i alle revnerne. Da det var tørt, blev gulvet slebet, og slibestøvet blev fyldt i de tilbageværende revner.


Herefter blev der stukket sømhuller i brædderne, og det hele blev ældet med tynd sort maling hist og her.

Til sidst fik det voks, og nu har jeg et ældgammelt gulv i hallen :-)
 

1 kommentar:

  1. Hello Grandma!
    I must commend you on both the tied terrace and the hardwood floor of the hall; Both look Beautiful! I LOVE the contrast of the cool surface of the black and white tiles agains the warm color of the walls; really Effective.
    Also your technique of laying black thread between the gaps of the floorboards of the hall is something I have never seen done before but the results are Marvelous!
    Your Shapeways wicker chairs look just right! I love the color you've painted them and new cushions make them look very inviting.
    Lovely results with Everything! :D

    elizabeth

    SvarSlet